اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
العلق-1
عید مبعث بر تمامی مسلمین خجسته باد.
"شورای علمای شیعه افغانستان -جامعه علما ومحصلین شمال- شورای خودگردان رفسنجان - هیات عاشقان کربلا(رفسنجان)-بنیاد شهدای سوزمه قلعه- هیات امام سجاد(ع)(میاندره ای های مبارکه اصفهان)-هیات یحیی بن زید(ع)(سرپلی های قزوین)- هیات بقیه الله (عج)(سرپلی های کاشان)-هیات چهارده معصوم(ع)(میاندره ای های فلاورجان اصفهان)-هیات آل یاسین(ع)(قم)-پایگاه فرهنگی شهید شریفی و هیات محبین اباعبدالله(ع)(سمنان)-هیات دلسوختگان امیر المومنین (رفسنجان) -صندوق قرض الحسنه اباصالح المهدی(عج)-سمنان-هیات منتظران حضرت مهدی(عج) -بردسیر-هیات قمر بنی هاشم(ع)(سانچارکی های مقیم زواره ی اردستان)"
بیان مساله
امراض مسری از موضوعات مورد ابتلا امروز جوامع و دغده ی فکریست که به صورت روزمره درحال گسترش وتنوع است.لازم است مبانی فقهی وحقوقی (قواعد واصول در فقه و حقوق بین الملل)، قلمروها، ویژگی ها، چالش ها و راه کارهای برخورد با امراض مسری ووظایف وتکالیف وحقوق مبتلایان و مسئولیت دولت وکیفرا شاعه دهندگان امراض واگیر دارموردکنکاش قرارگیرد.
در ادامه...
حمله بر جلالآباد دلالت بر این دارد که «دولت اسلامی» به افغانستان رسیده است. نویسنده به این باور است که این رسیدن «داعش» نتیجهی خروج نیروهای جامعهی بینالمللی پیش از حلشدن مشکلات این کشور است.
در اینجا مسئله فقط گذر زمان است. برای ماهها، شایعههای «داعش» به شکل فعالی بر فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی در افغانستان سایه افگنده بود. بعضی مقامهای بلندپایهی حکومت نیز در تولید حدس و گمانها سهم گرفتند؛ در حالی که شمار دیگر ادعاهای آنان را رد کردند. اما اکنون به نظر میرسد آنان رسماً حضور یافتهاند: اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، حضور داعش را تأیید کرده و گفته است که مسئولیت انفجار در جلالآباد که جان ۳۳ تن را گرفت، بر عهدهی داعش است.
در ادامه...
«وَ عَهِدْنا إِلى إِبْراهِيمَ وَ إِسْماعِيلَ أَنْ طَهِّرا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَ الْعاكِفِينَ وَ الرُّكَّعِ السُّجُودِ»؛ «و ما به ابراهيم و اسماعيل امر كرديم كه خانه مرا براى طوافكنندگان و مجاوران و ركوع كنندگان و سجده كنندگان، پاك و پاكيزه كنيد».بقره (2)، آيه 125. اعتكاف، در لغت به معناى توقف در جايى است و در اصطلاح فقه، عبارتاست از: «ماندن حداقل سه روز در مسجد، به قصد عبادت خداوند، با شرايطى خاص».
مراسم اعتكاف، به زمان حضرت ابراهيمعليه السلام بر مىگردد و بعد از او در بعضى از شريعتها و در زندگى برخى از صالحان - از جمله حضرت مريم و زكريا - به چشم مىخورد. با ظهور دين اسلام اين امر، شكل تازهاى به خود گرفت و در ميان مسلمانان به عنوان يك عبادت مستحب با آداب و شرايط خاص، رايج شد. اعتكاف عبادتى است كه استحباب و فضيلت فراوان دارد و صفاى خاصى به روح و جان مىبخشد. پيامبراسلام-صلى الله عليه وآله -همه ساله در ماه رمضان - به ويژه دهه آخر آن - اعتكاف مىكرد و دستور مىداد رختخوابش را برچينند و چادرى در مسجد بر پا كنند و هميشه مىفرمود: «ده روز اعتكاف در ماه رمضان، برابر با دو حج و دو عمره است».«اِعْتِكافُ عَشْرٍ فى شَهْرِ رَمَضانَ يَعْدِلُ حَجَّتَيْنِ وَ عُمْرَتَيْنِ»:; وسائل الشيعة، ج 10، ابواب الاعتكاف و اللمعة الدمشقيه، كتاب الاعتكاف.
در ادامه...
اعمال ایّام البیض
(13، 14، 15 رجب)
در ادامه...
حضرت اميرالمؤمنين (عليهالسلام) فرمودند:
اى مردم! به خدا سوگند من هرگز شما را به هيچ طاعتى فرا نمی خوانم مگر آن كه خود بر شما. در عمل به آن. پيشى مىجويم و از هيچ گناهى بازتان نمی دارم و نهى نمىكنم. مگر آن كه پيش از شما، خود را از عمل به آن باز میدارم.
نهج البلاغه، خطبه173
فرا رسیدن ایام البیض و ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) را به تمام دوست داران آن حضرت تبریک می گوییم.
"شورای علمای شیعه افغانستان -جامعه علما ومحصلین شمال- شورای خودگردان رفسنجان - هیات عاشقان کربلا(رفسنجان)-بنیاد شهدای سوزمه قلعه- هیات امام سجاد(ع)(میاندره ای های مبارکه اصفهان)-هیات یحیی بن زید(ع)(سرپلی های قزوین)- هیات بقیه الله (عج)(سرپلی های کاشان)-هیات چهارده معصوم(ع)(میاندره ای های فلاورجان اصفهان)-هیات آل یاسین(ع)(قم)-پایگاه فرهنگی شهید شریفی و هیات محبین اباعبدالله(ع)(سمنان)-هیات دلسوختگان امیر المومنین (رفسنجان) -صندوق قرض الحسنه اباصالح المهدی(عج)-سمنان-هیات منتظران حضرت مهدی(عج) -بردسیر-هیات قمر بنی هاشم(ع)(سانچارکی های مقیم زواره ی اردستان)"